1. 5 Benefits of Extracurricular Activities

5 Benefits of Extracurricular Activities

Published on 29 Jun 2018
General Article

Benefits of Extracurricular Activities

Students in schools, colleges and universities take part in extracurricular activities after school hours and sometimes on weekends. Many international schools in Malaysia have a wide selection of extracurricular activities for students to choose from.

Here are five benefits of joining extracurricular activities.


1.  Encourages a healthy lifestyle


Extracurricular activities geared towards sports and outdoor activities promote good physical and mental health. Students who are active in sports such as basketball or swimming are getting some exercise and burning calories. Extracurricular activities also provide a break from the stress of studying and homework. Music and art activities help students relax and take their minds to a positive place.


2. Teaches important soft skills


Joining extracurricular activities gives students the opportunity to learn invaluable soft skills that are not necessarily taught in the classroom. Students learn the importance of teamwork when working together with others. Leadership skills are also taught if students are elected as team leader or president of a club. In addition, students learn how to manage their time well as they have to juggle academics, socialising and extracurricular activities. Extracurricular activities also allow students to improve their communication skills as they will be interacting with students and teachers outside of a classroom setting.


3. Increases self-confidence


Most students join extracurricular activities based on their interests and passions. It is also a platform for students to find and showcase their talents. Self-confidence is fostered when students discover their talents and excel at a new skill. A sense of accomplishment and pride is gained along with self-confidence. Being complimented for their skills or winning competitions also boosts the self-esteem of students.

 

Do not miss your chance of discovering the perfect educational fit for your child! We cordially invite parents from all over Malaysia and beyond to join us at these important events. Register here today!


4. Builds friendships and relationships


Extracurricular activities allow students to meet new people who share the same interests as them. For example, a student who is part of a sports team can mingle with his teammates from different backgrounds, cultures and of different ages. Students also get a chance to build a relationship with teachers and facilitators. Furthermore, students have the opportunity to meet their peers from different schools through competitions and field trips.


5. Improves overall academic performance


Taking part in extracurricular activities may increase brain function, improve focus and create drive. Students can also apply the soft skills they have picked up through extracurricular activities to their studies such as time management and communication skills. Extracurricular activities also encourage students to have positive attitudes toward school and higher academic aspirations. The key is not to take on too many activities which may result in students not having enough time for their studies.

Here are some examples of extracurricular activities offered at international schools:

Sports

Badminton, squash, tennis, table tennis, swimming, rugby, hockey, football

Indoor clubs

Journalism club, yearbook committee, foreign language classes, arts and crafts as well as photography, cooking, student councils and library committees, debating, public speaking

Outdoor clubs

Red Crescent Society, Scouts, fundraising and volunteering activities, discovery trips and cultural exchange programmes, Model United Nations (MUN), World Scholar's Club, Duke of Edinburgh Award

Performing arts

Music: Acoustic guitar, piano and violin

Group: Orchestra, marching band, choir, rock band

School productions, musicals, dance recitals (ballet, hip hop, traditional)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

学校、大学和大学生在课余时间和有时在周末参加课外活动。马来西亚的许多国际学校提供了广泛的课外活动供学生选择。

 

以下是参加课外活动的五个好处。

 

1. 促进健康生活方式

面向体育和户外活动的课外活动促进身体和心理健康。参与篮球或游泳等体育运动的学生会进行一些锻炼并消耗卡路里。课外活动还提供了从学习和作业的压力中休息的机会。音乐和艺术活动有助于学生放松身心,使思维进入积极的状态。

 

2. 教授重要的软技能

参加课外活动使学生有机会学习在课堂上不一定教授的宝贵软技能。学生与他人合作时会学会团队合作的重要性。如果学生被选为团队领袖或俱乐部主席,还将教授领导技能。此外,学生要管理好时间,因为他们必须兼顾学业、社交和课外活动。课外活动还允许学生提高他们的沟通技巧,因为他们将在课堂以外的地方与学生和教师互动。

 

3. 增强自信心

大多数学生参加课外活动是基于他们的兴趣和激情。这也是学生发现和展示他们的才能的平台。当学生发现他们的才能并在新的技能上取得成功时,会培养自信心。自信心伴随着成就感和自豪感。被赞扬他们的技能或赢得比赛也会提高学生的自尊心。

 

不要错失发现适合您孩子的完美教育机会的机会!我们诚挚邀请来自马来西亚及其他地方的家长们参加这些重要活动。立即在这里注册今天!

 

4. 建立友谊和关系

课外活动让学生有机会结识与他们有相同兴趣的新朋友。例如,一个参加体育队的学生可以与来自不同背景、文化和不同年龄的队友交往。学生还有机会与教师和辅导员建立关系。此外,学生有机会通过竞赛和实地考察认识来自不同学校的同龄人。

 

5. 提高整体学术表现

参加课外活动可能会增强大脑功能,提高注意力和动力。学生还可以将他们通过课外活动学到的软技能应用到他们的学业中,如时间管理和沟通技巧。课外活动还鼓励学生对学校和更高的学术抱有积极的态度。关键是不要参加太多活动,以免学生没有足够的时间来学习。

 

以下是国际学校提供的一些课外活动示例:

 

体育:羽毛球、壁球、网球、乒乓球、游泳、橄榄球、曲棍球、足球

室内俱乐部:新闻俱乐部、年鉴委员会、外语课程、艺术和手工艺品、摄影、烹饪、学生会和图书馆委员会、辩论、演讲

户外俱乐部:红新月会、童军、筹款和志愿活动、探索之旅和文化交流计划、联合国模拟大会(MUN)、世界学者俱乐部、爱丁堡公爵奖

表演艺术:音乐:原声吉他、钢琴和小提琴

团体:管弦乐队、军乐队、合唱团、摇滚乐队

学校制作:音乐剧、舞蹈表演(芭蕾、嘻哈、传统)

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pelajar di sekolah, kolej, dan universiti mengambil bahagian dalam aktiviti kokurikulum selepas waktu sekolah dan kadang-kadang pada hujung minggu. Banyak sekolah antarabangsa di Malaysia menawarkan pelbagai jenis aktiviti kokurikulum untuk pelajar memilih.

 

Berikut adalah lima faedah penyertaan dalam aktiviti kokurikulum.

 

1. Mendorong gaya hidup sihat

Aktiviti kokurikulum yang berkaitan dengan sukan dan aktiviti luaran mendorong kesihatan fizikal dan mental yang baik. Pelajar yang aktif dalam sukan seperti bola keranjang atau renang mendapat peluang untuk bersenam dan membakar kalori. Aktiviti kokurikulum juga memberi istirahat daripada tekanan pembelajaran dan kerja rumah. Aktiviti muzik dan seni membantu pelajar bersantai dan membawa minda mereka ke tempat yang positif.

 

2. Mengajar kemahiran lembut penting

Menyertai aktiviti kokurikulum memberi peluang kepada pelajar untuk mempelajari kemahiran lembut yang sangat berharga yang tidak semestinya diajar di dalam bilik darjah. Pelajar memahami kepentingan kerja berpasukan apabila bekerja bersama orang lain. Kemahiran kepimpinan juga diajar jika pelajar dipilih sebagai ketua pasukan atau presiden kelab. Selain itu, pelajar mempelajari cara menguruskan masa dengan baik kerana mereka perlu menyeimbangkan akademik, sosial, dan aktiviti kokurikulum. Aktiviti kokurikulum juga membolehkan pelajar meningkatkan kemahiran berkomunikasi mereka kerana mereka akan berinteraksi dengan pelajar dan guru di luar bilik darjah.

 

3. Meningkatkan keyakinan diri

Kebanyakan pelajar menyertai aktiviti kokurikulum berdasarkan minat dan passion mereka. Ini juga merupakan platform untuk pelajar mencari dan memaparkan bakat mereka. Keyakinan diri dibangunkan apabila pelajar menemui bakat mereka dan berjaya dalam kemahiran baru. Rasa pencapaian dan kebanggaan diperoleh bersama dengan keyakinan diri. Dalam masa yang sama, penerimaan pujian atas kemahiran mereka atau memenangi pertandingan juga meningkatkan harga diri pelajar.

 

Jangan lepaskan peluang anda untuk menemui kesesuaian pendidikan yang sempurna untuk anak anda! Kami dengan penuh hormat menjemput ibu bapa dari seluruh Malaysia dan sekitarnya untuk bergabung dengan kami dalam acara-acara penting ini. Daftar di sini hari ini!

 

4. Membina persahabatan dan hubungan

Aktiviti kokurikulum membolehkan pelajar berkenalan dengan orang baru yang mempunyai minat yang sama dengan mereka. Sebagai contoh, seorang pelajar yang menjadi sebahagian daripada pasukan sukan dapat berinteraksi dengan rakan pasukan dari latar belakang, budaya, dan usia yang berbeza. Pelajar juga berpeluang membina hubungan dengan guru dan fasilitator. Selain itu, pelajar mempunyai peluang untuk berkenalan dengan rakan sebaya dari sekolah-sekolah lain melalui pertandingan dan lawatan lapangan.

 

5. Meningkatkan prestasi akademik keseluruhan

Penglibatan dalam aktiviti kokurikulum dapat meningkatkan fungsi otak, meningkatkan tumpuan dan mencipta semangat. Pelajar juga boleh mengaplikasikan kemahiran lembut yang mereka perolehi melalui aktiviti kokurikulum dalam pengajian mereka seperti pengurusan masa dan kemahiran berkomunikasi. Aktiviti kokurikulum juga memberi dorongan kepada pelajar untuk mempunyai sikap positif terhadap sekolah dan aspirasi akademik yang lebih tinggi. Kunci adalah untuk tidak terlalu banyak terlibat dalam aktiviti yang mungkin menyebabkan pelajar tidak mempunyai masa yang mencukupi untuk pembelajaran.

 

Berikut adalah beberapa contoh aktiviti kokurikulum yang ditawarkan di sekolah antarabangsa:

 

Sukan: Badminton, skuasy, tenis, ping pong, renang, ragbi, hoki, bola sepak

Kelab dalam bilik: Kelab wartawan, jawatankuasa tahunan, kelas bahasa asing, seni dan kraftangan serta fotografi, masak, majlis pelajar dan jawatankuasa perpustakaan, perbahasan, berucap di hadapan awam

Kelab luaran: Persatuan Bulan Sabit Merah, Pengakap, aktiviti pengumpulan dana dan sukarelawan, lawatan penemuan dan program pertukaran budaya, Model Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (MUN), Kelab Cendekiawan Dunia, Anugerah Duke of Edinburgh

Seni pentas: Muzik: gitar akustik, piano dan biola

Kumpulan: Orkestra, pasukan pancaragam, koir, kumpulan rock

Produksi sekolah: muzikal, persembahan tarian (balet, hip hop, tradisional)

 

 

Our Sponsors